Forfatter
Tittel Skal vi leke en bok?: språktilegnelse gjennom bildebøker
Medansvarlig
Språk
Hylleplassering
Klassifikasjon
Emne
År
Noter Leseglede, lyst, lek og læring er stikkord for denne boka. Den er skrevet for å inspirere alle som jobber med språktilegnelse og litteraturformidling i barnehagen. Den inneholder forslag til kreativt arbeid med bildebøker, eventyr, rim og regler. Forfatterne presenterer både språkleker og andre konkrete og utprøvde lekeoppskrifter, som forklarer hvordan lek kan knyttes til lesing. Bøkene som brukes som eksempler spenner fra utvidede pekebøker til kjente klassiske barnebøker. Boka er rettet mot studenter og lærere i barnehageutdanningen og ansatte i barnehagen.
Har bibliografi, innholdsfortegnelse, register
ISBN
Tilgjengelige
Venteliste
*00001395nam 22002411 450
*00136937
*00520140913070000.0
*008 2014 a 00nob 2
*015 $a0410272$bBIBBI
*019 $bl
*020 $a978-82-15-02312-0$bib.$cNkr 399.00
*035 $a(BIBBI)000410272
*08231$a372.6$zh$25
*08231$a809.3$25
*090 $bq$c372.6$dA
*100 0$aAlfheim, Ingvild K.$d1974-$jn.
*24510$aSkal vi leke en bok?$bspråktilegnelse gjennom bildebøker$cIngvild Alfheim og Cecilie D. Fodstad
*260 $aOslo$bUniversitetsforl.$ccop. 2014
*300 $a156 s.$bkol. ill.
*505 $aHar bibliografi, innholdsfortegnelse, register
*520 $aLeseglede, lyst, lek og læring er stikkord for denne boka. Den er skrevet for å inspirere alle som jobber med språktilegnelse og litteraturformidling i barnehagen. Den inneholder forslag til kreativt arbeid med bildebøker, eventyr, rim og regler. Forfatterne presenterer både språkleker og andre konkrete og utprøvde lekeoppskrifter, som forklarer hvordan lek kan knyttes til lesing. Bøkene som brukes som eksempler spenner fra utvidede pekebøker til kjente klassiske barnebøker. Boka er rettet mot studenter og lærere i barnehageutdanningen og ansatte i barnehagen.
*650 1$aSpråk$xUndervisning$0før- og grunnskolen $1372.6$2BS$9nor
*650 2$aBildebøker$xHistorie og kritikk$1809.3$2BS$9nob
*700 0$aFodstad, Cecilie D.$d1974-$emedforf.$jn.
^
Det finnes ingen anmeldelser for denne boken.
Klikk her
for bli den første til å gi din mening